נתניהו מרגיע: "הדמוקרטיה לא תחרב"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו מרגיע: "הדמוקרטיה לא תחרב"

    ראש הממשלה נתניהו התייחס להתלהמות השיח הציבורי: "המדינה לא תיהרס, הדמוקרטיה לא תחרב. בדמוקרטיה לא עוצרים את ראשי האופוזיציה, ובדמוקרטיה האופוזיציה לא קוראת לשרי הממשלה נאצים ולממשלה שנבחרה עכשיו ברוב קולות הרייך השלישי. צריך להירגע"

    צילום: Yonatan Sindel/FLASH90
    22:49
    12.05.24
    יענקל'ה פרידמן 1 Comment on יענק'לה במונולוג מצמרר: "הפעם האחרונה שראיתי את אחותי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו התייחס הערב (רביעי) לחשש בשמאל מפני הממשלה ולהתבטאויות הקיצוניות שנשמעו בתקשורת. "אני מבקש להרגיע את השיח הציבורי. המדינה לא תיהרס, הדמוקרטיה לא תחרב, מהות הדמוקרטיה מעבר לאיזון בין שלוש הרשויות וכמובן שלטון הרוב זה כיבוד זכויות הפרט. מהות הדמוקרטיה היא שוויכוחים, לרבות זה שאנחנו מתווכחים בו היום, הם נעשים לא עם כדורים ולא עם קליעים, הם מוכרעים למעשה בקלפיות ובהכרעה בהצבעות בכנסת או בפרלמנט".

    "אנחנו יכולים לא להסכים. בדמוקרטיה לא מסכימים, בדמוקרטיה מגיעים בסוף להכרעה אם אין הסכמה, אבל חייבים גם לתחום את מגבלות השיח", הוסיף ראש הממשלה.

    "אז אני רוצה להגיד מה שאמרתי אתמול ואני חוזר על זה: בדמוקרטיה לא עוצרים את ראשי האופוזיציה, ובדמוקרטיה האופוזיציה לא קוראת לשרי הממשלה נאצים ולממשלה שנבחרה עכשיו ברוב קולות הרייך השלישי. צריך להירגע, ומעל הכל, רק מוסף – אין גם אלימות. אין אלימות. אין היתר לאלימות, אין היתר לחסום כבישים ואין דברים אחרים שהם פוגעים באופן פולשני בזכויותיהם של כל אזרח ואזרח. אנחנו נדון ברצינות, אנחנו בוודאי גם נתווכח באופן נוקב, אנחנו בסוף נכריע ואנחנו בסוף גם נצליח", הדגיש.

    דברי נתניהו באו בין היתר ברקע הדברים החריגים שאמר חה"כ ותא"ל במיל' צביקה פוגל מעוצמה יהודית, לפיהם יש לעצור את גנץ ולפיד בשל בגידה.



    0 תגובות